vrijdag 18 april 2008

Week 5: oren zijn geen decoratie

Ik heb gewoon geen idee hoe ik deze week een label moet geven. Ik kan nu zeggen dat ik meer en meer mijn draai vind in These Days. Deze week heeft daar onder andere voor gezorgd.

Dinsdag heb ik namelijk een mooie levensles gekregen, en zonder dat mijn collega An het doorhad, heeft zij mij die gegeven: MEER LUISTEREN.
Door te weinig te luisteren, begreep ik niet echt wat ik met sommige werkjes moest doen. De briefings die ik krijg opschrijven en begrijpen is dus de boodschap. Want anders was het resultaat dat mijn werkjes een verkeerde insteek kregen.

For-mi-da-bel hoe het je werk vergemakkelijkt als je exact weet wat je moet doen, omdat je alles goed genoteerd hebt. Daar waar ik enkele weekjes minder en minder bijleerde, en het gevoel had dat ik wat stilstond in mijn evolutie, ging er weer maar eens een hele wereld open voor mij. Dames en heren, ondanks de digitale revolutie is papier nog niet passé. Tsjonge jonge :-)

Dus ja, na een tijdje ging mijn werktempo naar omhoog, en tegen donderdag vertelde An al dat Peter (een ander collega aan wie wij de CTR-benchmark moeten voorstellen) heel blij zal zijn. De opdracht ging ook al véél sneller dan ervoor, doordat ik nu goed wist wat ermee zou aangevangen worden.

Vandaag zijn we vrijdag, en heb ik alweer geleerd wat een bouncerate is, hoe je de speciale meeteenheid van Thesedays uitrekent, en dat het succes van campagnes van veel meer metingsfactoren afhangt dan pakweg het aantal clicks. De sfeer is hier opperbest, ik voel me hier ook op mijn gemak.

Ik heb op deze blog nog niet veel verteld wat mijn taken zijn. Dat is nu eenmaal iets wat ik niet kan doen. Wat ik doorgaans doe, heb ik wel al verteld, en over de campagnes waaraan ik bezig ben, kan en mag ik niet veel vertellen, omdat dat vaak premature informatie is die binnenshuis moet blijven. Ik heb mij in elk geval nog niet verveeld.

An heeft mij zonet al gevraagd of ik misschien niet eens iets anders zou willen doen, en dat ik maar eens moet kijken op de papieren die ik van school kreeg, wat ik nog wil doen. Zal ik doen An, bedankt voor je opmerkzaamheid. ;-)

1 opmerking:

Valerie zei

Leuk dat je zoveel bijleert. Doe zo voort!

By the way:
Tuurlijk zijn oren geen decoratie! OorBELLEN zijn decoratie! Tss... ;-)