woensdag 30 april 2008

Laat (Week 6)

Veel later dan anders, komt het verslag van week 6 dan toch terecht bij wie het wil lezen. Ik vermoed dat het me steeds moeilijker wordt om iets te schrijven omdat ik gewoon andere aspecten van stage veel belangrijker vind. Natuurlijk is er weer vanalles gebeurd deze week, maar er zijn ook maar weinig werknemers die bloggen over hun werk, omdat het uiteindelijk heel weinig terzake doet.

Maar kom, we doen ermee door.

Mijn taken deze week:
- Research (ik breng hiermee het meeste van mijn tijd door in These Days)
- Verder in praktijk brengen van een interne tool (lees: invoeren van gegevens, het fungedeelte van het creeren van de excel is voorbij :-) )
- Verder overzicht houden over de CPM benchmark en de online tarieven (ratecards zoeken, in de benchmark brengen.
-Corresponderen met mensen die ons info moeten bezorgen voor campagnes, en omgekeerd: info gaan verzamelen voor Duitse, Franse, Nederlandse of andere reclameregies -of bureaus.
-Een al heel wat interessanter werkje: het inventariseren van de adverteermogelijkheden van social media, en de gratis mogelijkheden ervan (profieltjes, brandingprofieltjes), en het zoeken van voorbeelden van successen.

Verder heb ik mij ook bezig gehouden met het herschikken van de documenten van de mediacel op de server.

Mijn werk in These Days wordt niet verdiept (wat aan mij gegeven wordt,blijft voornamelijk research en database) maar het verbreedt wel. Ik onthoud van deze week vooral het positieve, namelijk de grote vrijheid die ik krijg om mijn werkschema zelf te schikken zoals ik dat wil, en de kans om te beginnen corresponderen met andere mediaregies, enz.

Geen opmerkingen: