vrijdag 9 mei 2008

Week 8: Variatie!

Het is nu niet dat ik heb mogen dirigeren voor het Golden Symphonic Orchestra he, maar deze week hield meer variatie in dan anders. Doordat Kathleen, ook een Arteveldestudent communicatie, ziek was, heb ik voor een stukje haar taak mogen opnemen. Ik vond dat heel erg plezant, omdat ik dan even uit het mediadeel van These Days trad.
Ik moest interviews neerschrijven voor een aannemersfirma. Ik doe dergelijke dingen heel graag, omdat ik door mijn rijke fantasie mij ook meteen visuals bij het geluidbestandje denk, en ik toch weer maar eens te horen krijg wat ervaren businessmensen te vertellen hebben. Qua visie en inzicht kan ik hier veel van opsteken.
Ook binnen de mediacel treed ik eventjes uit het -niet onaangenaam, laat mij dat even vermelden- stramien van data invoegen, gemiddeldes berekenen, researchen. Ik mag de komende dagen als nevenprojectje mij bezig houden met een presentatie over Social Media in de Benelux.

Ook met het eindproject gaat het goed. Ik heb al wat research gedaan, en ik heb een structuur. In overleg met mijn promotor, mr. Vossen, op de overlegavond van onze school heb ik mijn doelgebied een beetje verengd. "De mogelijkheden van de GSM voor marketing in België " wordt nu "de haalbaarheid van GSM marketing op de B to C-markt in België. De grotere naam staat meteen voor het kleinere doelgebied. ;-)

Op die manier wil ik meer vanuit media-aankopersperspectief gaan kijken of de effecten van campagnes meetbaar zijn, met welke eenheden mediaruimte moet worden aangekocht, of dat geen nattevingerwerk is, en daarnaast ook of de reclamebureaus er klaar voor zijn. Ik wil in dat licht ook enkele succescases, of faalcases in het licht brengen. Ik vermoed dat ik niet aan dat laatste geraak, maar we zullen proberen.

Geen opmerkingen: